м. Миколаїв, вул. 1-а Воєнна, 2a, корпус 10-П
+38(0512) 76-71-92
nnipua@chmnu.edu.ua

Формування фахових компетенцій студентської молоді в процесі практик: навчально-методичний посібник

Формування фахових компетенцій студентської молоді в процесі практик: навчально-методичний посібник

Авторський колектив: 

ПАЛАГНЮК Ю. В. – д. н. держ. упр., проф.; СУРГОВА С. Ю. – к. пед. н., доц.; АКІМОВА Т. Ю. – к. н. держ. упр., доц.; КОСТЄВА Т. Б. – к. пед. н., доц. б.в.з.; МАЛИНОВСЬКА Н. Л. – к. і. н., доц.; ПОПОВА Т. С.  – к. пед. н., доц.; САЙ Д. В. – к. пед. н., доц. б.в.з.; САЙ Л. Ю. – к. пед. н., в. о. доц.; ФАЙЧУК О. Л. – к. пед. н., доц.; ЧУБУК Р. В. – к. пед. н., доц.

Рецензенти:

КОРНЕЩУК В. В. – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психології та соціальної роботи, Державний університет «Одеська політехніка» (м. Одеса).
МЕЩАНІНОВ О. П. – доктор педагогічних наук, професор кафедри інтелектуальних інформаційних систем, Чорноморський національний університет імені Петра Могили (м. Миколаїв).
ДАНИЛЬЧУК Л. О. – доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки, Хмельницький національний університет (м.  Хмельницький).

ІSBN 978-966-2650-40-2

DOI: 10.34132/IDU.2023.03

УДК 378.016-027.22:364-43-057,875](076).

Обкладинка Посібник Формування фахових компетенцій

У навчально-методичному посібнику представлені основні положення
методичних напрацювань викладачів кафедри соціальної роботи, управління і педагогіки (ННІПУА) Чорноморського національного університету імені Петра Могили з ознайомчої, виробничих, переддипломної, асистентської (педагогічної), наукової, психолого-педагогічної та асистентської PhD практик, які представляють повний цикл професійної підготовки майбутніх соціальних працівників.
Матеріали навчально-методичного посібника можуть бути використанні для організації практик майбутніх соціальних працівників та самостійної роботи студентів під час проходження ними практик. Навчально-методичний посібник розрахований на стейкколдерів, з якими співпрацюють заклади вищої освіти в процесі практичної підготовки майбутніх фахівців; студентів і викладачів закладів вищої освіти, які готують здобувачів ступеня вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота», спеціальності 014.01 «Середня освіта», асистентської PhD практики для різних спеціальностей, включаючи 081 «Публічне управління та адміністрування», а також всіх, хто цікавиться тематикою формування фахових компетенцій студентської молоді в процесі практик.

ПЕРЕДМОВА………………………………………………………………………….5
РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИКИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА»
1.1. Положення про проведення практики у Навчально-науковому інституті публічного управління та адміністрування……………………………………………………………………………………….11
1.2. Мета і завдання практик у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників…………………………………………………………………24
1.3. Права та обов’язки студентів під час проходження
практик………………………………………………………………………………….28
1.4. Права та обов’язки керівників практик……………………………..30
1.5. Критерії оцінювання практик……………………………………………33
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИК ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА» ПЕРШОГО – БАКАЛАВРСЬКОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
2.1. Ознайомча практика………………………………………………………..36
2.2. Виробнича-1 практика……………………………………………………..45
2.3. Виробнича-2 практика……………………………………………………..60
2.4. Переддипломна (виробнича-3) практика…………………………..76
РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИК ДЛЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СОЦІАЛЬНА РОБОТА» ДРУГОГО – МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
3.1. Асистентська (педагогічна) практика……………………………….82
3.2. Наукова практика……………………………………………………………..91
РОЗДІЛ 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАКТИК ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІНШИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ТА ЗДОБУВАЧІВ ТРЕТЬОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ (ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ (PhD)
4.1. Психолого-педагогічна практика в ЗЗСО…………………………103
4.2. Асистентська PhD практика……………………………………………118
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА……………………………………..135
ДОДАТКИ………………………………………………………………………….141

Формування фахових компетенцій студентської молоді в процесі практик: навчально-методичний посібник / за заг. ред. проф. Ю. В. Палагнюк, доц. С. Ю. Сургової. – Миколаїв : Видавництво Ємельянова Т. В., 2023. – 165 с.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Вечірко М. Педагогічна практика як одна із умов формування професійного самовизначення майбутнього вчителя філології. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/ bitstream/123456789/3610/1/Vechirko%20 M.S..pdf (дата звернення: 03.11.2020).
  2. Євтух М.Б. Педагогічна практика. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головн. ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком, 2008. 1040 с.
  3. Поліщук В. Місце неперервної практики у цілісній системі підготовки соціальних педагогів. Вісник Львів- ського університету. 2001. Вип. 15. Ч. 1. С. 116–124.
  4. Реймерз Ф. Рамкові настанови щодо відповідності освіти на пандемію COVID-19 2020 року. URL: http://naps.gov.ua/ uploads/files/press/2020/Framework-guide_V1(COVID-19_ua). pdf?fbclid=IwAR0ece3Nu_ f 7 V t J 4 j C a I i 9 J 2 t B n X p O Q G 5 2 p p l b o d s — rVLMmnKhpZBUZGM0M (дата звернення: 03.11.2020).
  5. Скакун В.А. Преподавание курса «Организация и методика производственного обучения» : методическое пособие. Москва : Высшая школа, 1984. 168 с.
  6. Сургова С.Ю., Файчук О.Л. Робоча програма психолого-педагогічної практики. Спеціальність 035 Філологія. Спеціалізація Германські мови та література (переклад включно – англійська). Миколаїв, 2019. 17 с.
  7. Шулдик Г.О., Шулдик В.І. Педагогічна практика: навчальний посібник. Київ : Наук. світ, 2000. 143 с.

REFERENCES

  1. Vechirko M. (2012). Pedagogichna praktika yak odna iz umov formuvannya profesiynogo samoviznachennya maybutnogo vchitelya fIlologiyi. [Pedagogical practice as one of the conditions for the formation of professional self-determination of the future teacher of philology]. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/3610/1/ Vechirko%20 M.S..pdf [in Ukranian].
  2. Evtuh M. (2008). Pedagogichna praktika. Entsiklopediya osviti. [Pedagogical practice. Encyclopedia of education] Kyiv. Yurinkom. [in Ukrainian]
  3. Polischuk V. (2001). Mistse neperervnoyi praktiki u tsilisniy sistemi pidgotovki sotsialnih pedagogiv. [The place of continuous practice in the holistic system of training social educators]. Visnik Lvivskogo universitetu. 15 p. 116–124. [in Ukrainian].
  4. Reymerz F. (2020). Ramkovi nastanovi schodo vidpovidnosti osviti na pandemiyu COVID-19 2020 roku. [Framework Guidelines for Educational Compliance for the 2020 COVID-19 Pandemic]. URL: http:// naps.gov.ua/uploads/fi les/press/2020/Framework-guide_V1(COVID-19_ ua).pdf?fbclid=IwAR0ece3Nu_ f 7 V t J 4 j C a I i 9 J 2 t B n X p O Q G 5 2 p p l b o d s — rVLMmnKhpZBUZGM0M. [in Ukrainian].
  5. Skakun V. (1984). Prepodavanie kursa “Organizatsiya i metodika proizvodstvennogo obucheniya”. [Teaching the course “Organization and methods of industrial training”]. Moskva. Vyisshaya shkola.
  6. Surgova S., Faichuk O. (2019). Robocha programa psihologopedagogichnoyi praktiki. Spetsialnist 035 Filologiya. Spetsializatsiya Germanski movi ta literatura (pereklad vklyuchno – angliyska). [Working program of psychological and pedagogical practice. Specialty 035 Philology. Specialization German languages and literature (translation inclusive – English)] Mikolayiv. [in Ukrainian]
  7. Shuldik G. (2000). Pedagogichna praktika. [Pedagogical practice]. Kyiv. Naukoviy svit.